Guillermina Belavi

Post-doctoral researcher with a Research Staff Training Contract (FPI-UAM) obtained through competitive attendance. She is a member of the Educational Change for Social Justice research group –GICE-UAM, of the UNESCO Chair on Education for Social Justice, of the Institute of Human Rights, Democracy, Culture of Peace and Nonviolence –DEMOSPAZ, and of the Research Network on Leadership and Improvement of Education –RILME.

She is Doctor in Education by the Autonomous University of Madrid and Political Scientist by the National University of Rosario. She assists teaching in the subjects of Research, Innovation and Assessment in Education and Change and Improvement in Education (Faculty of Teacher Training and Education –Autonomous University of Madrid).

Her area of interest is political philosophy and education, currently she is developing research about democracy and education for the I+D+I Project “Democracy in Schools as the Cornerstone of an Education for Social Justice” (Ref: EDU2017-82688-P).

Correo Electrónico: guillermina.belavi@uam.es

ORCID ID: http://orcid.org/0000-0002-6471-7583

 

Post-doctoral researcher with a Research Staff Training Contract (FPI-UAM) obtained through competitive attendance. She is a member of the Educational Change for Social Justice research group –GICE-UAM, of the UNESCO Chair on Education for Social Justice, of the Institute of Human Rights, Democracy, Culture of Peace and Nonviolence –DEMOSPAZ, and of the Research Network on Leadership and Improvement of Education –RILME.

She is Doctor in Education by the Autonomous University of Madrid and Political Scientist by the National University of Rosario. She assists teaching in the subjects of Research, Innovation and Assessment in Education and Change and Improvement in Education (Faculty of Teacher Training and Education –Autonomous University of Madrid).

Her area of interest is political philosophy and education, currently she is developing research about democracy and education for the I+D+I Project “Democracy in Schools as the Cornerstone of an Education for Social Justice” (Ref: EDU2017-82688-P).

Correo Electrónico: guillermina.belavi@uam.es

ORCID ID: http://orcid.org/0000-0002-6471-7583

 

Latest publications:

Belavi, G., Murillo, F. J., & Graña, R. (2019). Transformar las relaciones en el aula: estudio etnográfico sobre la cultura democrática en escuelas que trabajan para la justicia social. En Actas II Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Nóveles de AIDIPE (pp. 42-49). Madrid: AIDIPE.

Belavi, G., Murillo, F. J., & Graña, R. (2019). Del barrio a la escuela, de la escuela al mundo: relaciones entre el centro educativo y su comunidad en escuelas que trabajan por la justicia social. En Actas XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa: Investigación comprometida para la transformación social (pp. 663-669). Madrid: AIDIPE.

Belavi, G., Murillo, F. J., & Graña, R. (2019). Imaginar, crear y aprender la democracia: un estudio etnográfico sobre el aprendizaje de la autonomía en la escuela. En Actas I Congreso Internacional Derechos Humanos, Democracia, Cultura de Paz y No Violencia (pp. 114-116). Madrid: Instituto DEMOSPAZ.

Belavi, G., Murillo, F. J., & Graña, R. (2018). Reconocer lo político para democratizar la educación. En Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso internacional de liderazgo y mejora de la educación (pp. 589-592). Madrid: Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME).

Murillo, F. J.; Belavi, G. y Pinilla, L. (2018). Segregación escolar público-privada en España. Papers. Revista de Sociología, 103(3), 307-337. https://doi.org/10.5565/rev/papers.2392

Murillo, F. J. y Belavi, G. (2018). Segregación escolar de los estudiantes extranjeros pobres en España. Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales, 22(603). https://doi.org/10.1344/sn2018.22.19894

Murillo, F. J., Martínez-Garrido, C., & Belavi, G. (2017). Sugerencias para escribir un buen artículo científico en educación. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 15(3), 5-34. https://doi.org/10.15366/reice2017.15.3.001

Murillo, F. J., Martínez-Garrido, C., & Belavi, G. (2017). Segregación escolar por origen nacional en España. OBETS. Revista de Ciencias Sociales, 12(2), 395-423 https://doi.org/10.14198/OBETS2017.12.2.04

Belavi, G., & Murillo, F.J. (2016). Educación, democracia y justicia social. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 5(1), 13-34. https://doi.org/ 10.15336/riejs2016.5.1

:

Belavi, G., Murillo, F. J., & Graña, R. (2019). Transformar las relaciones en el aula: estudio etnográfico sobre la cultura democrática en escuelas que trabajan para la justicia social. En Actas II Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Nóveles de AIDIPE (pp. 42-49). Madrid: AIDIPE.

Belavi, G., Murillo, F. J., & Graña, R. (2019). Del barrio a la escuela, de la escuela al mundo: relaciones entre el centro educativo y su comunidad en escuelas que trabajan por la justicia social. En Actas XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa: Investigación comprometida para la transformación social (pp. 663-669). Madrid: AIDIPE.

Belavi, G., Murillo, F. J., & Graña, R. (2019). Imaginar, crear y aprender la democracia: un estudio etnográfico sobre el aprendizaje de la autonomía en la escuela. En Actas I Congreso Internacional Derechos Humanos, Democracia, Cultura de Paz y No Violencia (pp. 114-116). Madrid: Instituto DEMOSPAZ.

Belavi, G., Murillo, F. J., & Graña, R. (2018). Reconocer lo político para democratizar la educación. En Avances en democracia y liderazgo distribuido en educación: Actas del II Congreso internacional de liderazgo y mejora de la educación (pp. 589-592). Madrid: Red de Investigación sobre Liderazgo y Mejora de la Educación (RILME).

Murillo, F. J.; Belavi, G. y Pinilla, L. (2018). Segregación escolar público-privada en España. Papers. Revista de Sociología, 103(3), 307-337. https://doi.org/10.5565/rev/papers.2392

Murillo, F. J. y Belavi, G. (2018). Segregación escolar de los estudiantes extranjeros pobres en España. Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales, 22(603). https://doi.org/10.1344/sn2018.22.19894

Murillo, F. J., Martínez-Garrido, C., & Belavi, G. (2017). Sugerencias para escribir un buen artículo científico en educación. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 15(3), 5-34. https://doi.org/10.15366/reice2017.15.3.001

Murillo, F. J., Martínez-Garrido, C., & Belavi, G. (2017). Segregación escolar por origen nacional en España. OBETS. Revista de Ciencias Sociales, 12(2), 395-423 https://doi.org/10.14198/OBETS2017.12.2.04

Belavi, G., & Murillo, F.J. (2016). Educación, democracia y justicia social. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 5(1), 13-34. https://doi.org/ 10.15336/riejs2016.5.1