Guillermina Belavi

https://orcid.org/0000-0002-6471-7583

Dialnet
Google Scholar

She is a fellow of the FPI (Research Staff Training) predoctoral program of the Universidad Autónoma de Madrid and a member of the “Educational Change for Social Justice” research group (GICE) since 2015.

She studied Political Science with a mention in Political Analysis in Universidad Nacional de Rosario (Argentina). Her research interests are related with political philosophy and education, currently she is doing her thesis about democratic culture in schools.

She is a member of the Institute of Human Rights, Democracy and Culture of Peace and Non-Violence DEMOSPAZ (http://www.demospaz.org/en/) and a member of the Research Network on Leadership and Educational Improvement (http://www.rilme.org/en/home/).

Publications:

Belavi, G. y Murillo, F.J. (2016). Educación, democracia y justicia social. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social (RIEJS), 5(1), 13-34. http://dx.doi.org/ 10.15336/riejs2016.5.1

Murillo, F. J.; Belavi, G. y Pinilla, L. (2018). Segregación escolar público-privada en España. Papers. Revista de Sociología, 103(3), 307-337. http://dx.doi.org/10.5565/rev/papers.2392

Murillo, F. J. y Belavi, G. (2018). Segregación escolar de los estudiantes extranjeros pobres en España. Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales, 22(603). http://dx.doi.org/10.1344/sn2018.22.19894

Murillo, F. J., Martínez-Garrido, C. y Belavi, G. (2017). Sugerencias para escribir un buen artículo científico en educación. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 15(3), 5-34. http://dx.doi.org/10.15366/reice2017.15.3.001

Murillo, F. J., Martínez-Garrido, C. y Belavi, G. (2017). Segregación escolar por origen nacional en España. OBETS. Revista de Ciencias Sociales, 12(2), 395-423. https://doi.org/10.14198/OBETS2017.12.2.04

Email: guillermina.belavi@uam.es